Nagyon érdekes kiállításon jártam ismét az Ybl-ben. Szeretem ezt a helyet, már csak azért is, mert nem mennek rá a kommersz művészeti kiállításokra, sokkal inkább azokat az embereket célozzák meg, akiknek széles az érdeklődési köre és különböző sarkos témákkal le lehet nyűgözni őket.

Jártam már számtalan festészeti galériában, imádom a műalkotásokat, mind egy darabka a múltból, de néha jól esik valami kicsit kötetlenebb. Ilyenkor az ember új impulzusokkal töltődik fel és szélesedik még jobban a látóköre, ráadásul olyan témákban is ismeretanyaghoz jut, amikről korábban szinte semmit nem tudott.

Az utóbbi időszak legérdekesebb élménye számomra a motoros kiállítás volt ebben a rendezvényközpontban. Elképesztően impulzus gazdag ez a terület, és nem felszínes egyáltalán, hiába gondolná az ember. A bejárati kapunál, még be se érve az épületbe, máris motoros felvonulásnak lehettünk tanúi. Ott megismerkedtem a motorok különböző fajtáival méret és funkció tekintetében.

Nekem eddig csak az volt a különbség motor és motor között, hogy nagy vagy kicsi, vagy fehér, vagy fekete. Teljesen dilettáns voltam a témában. Mostanra kiokosodta, és tudom, hogy a motorban lévő motor nagysága számít, nem a méret, illetve, aszerint is csoportosítják őket, hogy milyen rendeltetése van, milyen funkciót tölt be a gazdája életében.

Motoros kesztyű
Motoros kesztyű

Sokat beszélgettem a kiállított motorok gazdáival, akik egytől egyig mind nagyon kedves és segítőkész emberek, látszik, hogy nagyon elhívatottak ebben a témában. A hétvégi motoros apukától a tereprallysig mindenki megfordult ott az udvarban, így nem csak egy nézőpontot ismerhettem meg, hanem minden féle szemlélettel találkozhattam.

Vannak versenymotorok, túramotorok, városi kerékpárok, és folytathatnám napestig a felsorolást, hogy mennyi félével megismerkedtem ezen a rendezvényen. Mivel már kint, az udvaron láttam a gépeket, el sem tudtam képzelni, mi lehet kiállítva odabent.

Ahogyan beléptem az épületbe, szembesültem vele, hogy megszámlálhatatlan mennyiségű eszköz és kiegészítő tartozik még a témához, és mindegyikből is van nagyon sok féle. A mindenféle oldalkocsik, táskák és dobozok látványától máris tátva maradt a szám.

Lenyűgöző, hogy milyen komoly szintre fejlődött például a motoros ruházat is, a különböző anyagok és protektorok láttán, szintén csak ámul az ember. És már az sem mindegy, milyen színű, vagy formájú egy ruha, hol vannak már a régen megszokott fekete motoros dzsekik? A szivárvány minden színében találhatunk magunknak megfelelő felszerelést, és elmaradhatatlan kellék lett rajtuk a fényvisszaverő a jobb láthatóság érdekében.

Engem a legjobban az nyűgözött le, hogy mennyire odafigyelnek a részletekre. Mert az egy dolog, hogy motoros csizmából van sok féle, hiszen ott tényleg, laikus ésszel is felfogható módon fontos, főleg most, hogy átlátom már a motorozás fajtáit, hogy különböző típusú motorozáshoz milyen típusú talp, vagy cipőfelsőrész kiképzés szükséges. Na, de ki gondolta volna, hogy motoros kesztyű  tekintetében is óriási választékkal nézünk szembe. Például, ami nagyon érdekes volt, hogy anyagválasztásban megkülönböztethetünk nyári és téli kesztyűket. A túrakesztyűk légáteresztő anyagból készülnek, míg a versenykesztyűkön több a protektor. Van már ütéstompító habcella a legtöbb kesztyűben, és azt is kikísérletezték, hogy a versenybringásoknak biztonságosabb, ha a gyűrűs- és kisujj a kesztyűn össze van varrva. A legjellemzőbb alapanyag továbbra is a bőr, de ennek is nagyon széles a szortimentje, a kecskétől a kenguruig találkoztam mindennel.

Végignéztem egy kesztyűvásárlást, nagyon érdekes volt. Bár a beszélgetés nagy részét a szakszavak miatt nem értettem, de arra rájöttem, hogy a vásárló túramotorozáshoz keresett megfelelő motoros kesztyűt, és az eladó a sixgear egyik típusát ajánlotta, ami bőr és légáteresztő anyag keverékéből lett megvarrva, és az ujjakon szellőzők biztosítják a kényelmes viseletét a hosszú úton.

Elképesztőek a sisakok is, már belső mikrofonnal is fel vannak szerelve, ami bluetooth segítségével biztosítja, hogy egy több fős motoros túrán a résztvevők könnyen kommunikálhassanak egymással. Ez nagyon tetszett nekem, nagyon praktikusnak találom, hogy nem kell hadonászniuk egymásnak, egyszerűen, motorozás közben is tudnak beszélgetni, jelezni, ha bármi gond van.

Annyira megérintett a hangulata, a szellemisége a motorozó embereknek, hogy majd hogy nem elcsábultam motorozás ügyileg. Soha, még csak nem is ültem motoron, nem is próbálta, de most, hogy többet tudok róla, látom, milyen komoly a biztonság fejlesztésébe vetett energia, és milyen összetartó közösséget alkotnak a motorozó emberek, nagyon is kedvet kaptam hozzá.

Azért is jó ilyen kiállításokra járni, mert az ember nem csak az információkkal lesz gazdagabb, hanem az élményt is magába szívja, amit az adott téma szellemisége ad.

Mivel B kategóriás jogosítványom van, lehet, hogy először megpróbálkozom egy robogóval. Talán ez a legbiztonságosabb módja annak, hogy belekóstoljak, aztán ha nagyon elragad a hév, még nagymotor tulajdonossá is válhatok. Persze ezek csak tervek, de sosem lehet azt tudni, mit hozhat a jövő, és milyen hatással lehet az emberre egy ilyen nagyszerű kiállítás.